2 Mayıs 2010 Pazar

Precious: Based on the Novel Push by Sapphire

İşte gerçekten muhteşem bir film.Yürek burkan,insanın içini sızlatan bişe.

Kadroya bakalım önce.Rol seçmelerinde tam hatırlamıyorum ama çok kişi arasından seçilen Gabourey "Gabby" Sidibe , Claireece "Precious" Jones rolüyle yılların tecrübeli oyuncularına taş çıkarmış.Mimiklerini,ses tonunu kullanışı kusursuz neredeyse.Hayran kaldım.The Blind Side'ı izlemedim henüz,yani Sandra Bullock'un rolünü görmedim ama -bence- Oscar'ı almalıydı.Annesi Mary rolündeki Mo'Nique ise hayli başarılı.Heykelciği de boşuna almadı zaten.Bir komedyenin nasıl drama oynayabildiğinin dersini veriyor.Ms. Rain rolünde Paula Patton da çok başarılı.Güzelliğini yerinde kullanışıyla göz kamaştırıyor filmde.İki de sürpriz isim var.Bunlardan biri sosyal yardım uzmanı Mrs. Weiss rolündeki Mariah Carey.3 sahnede yer almasına rağmen başarılı buldum.Diğer sürpriz de hemşire John rolündeki Lenny Kravitz.

Hikayeye dönelim.İnanılmaz bir trajedi barındırmakta.16 yaşında ve parlak bir zekası olmayan bir kızın katlandığı bunca şey insanın tüylerini ürpertiyor.Acılarından hayallerine sığınmaktan başka bir şey gelmiyor elinden.Ensest sapık ve tecavüzcü bir baba ona down sendromlu bir kız vermiş.İkinciye de hamile.Annesi ise kocasını kızından kıskanıp kızına karşı davranışlarında acımasızlığın sınırlarını zorluyo.

Daha fazla spoiler vermek istemedim.Ama gerçekten izlenmesi ve ders alınması gereken bir film.

0 yorum: